dijous, 23 de gener del 2014

Calella; aprovat en turisme, matricula en persones



Començar un nou any porta implícit l'exercici de fer balanç del que acabem de deixar enrere, be sigui en l'àmbit personal o en el col·lectiu.

En el vessant col·lectiu, i més concretament en el de la gestió de la cosa pública, s'imposa l'anàlisi de la feina feta per comprovar si les iniciatives impulsades pels qui tenim la responsabilitat de governar han tingut el retorn desitjat.

Pels qui tenim el turisme com a principal motor econòmic, l'examen coincideix amb la cita cabdal del sector (amb permís del Saló Internacional del Turisme de Barcelona), que no és altra que Fitur, la Fira Internacional de Turisme d'Espanya que s'està celebrant aquesta setmana a Madrid i on he tingut la satisfacció d'encapçalar la delegació calellenca.

Coincidint amb aquesta Fira, diversos organismes publiquen diferents estudis que serveixen per determinar la bona orientació de les polítiques implementades. Per alguns només son enquestes i, ja se sap el que diuen, "hi ha veritats, mentides i enquestes", però no és menys cert que la demoscòpia és l'única forma de conèixer unes dades que d'altra forma no podríem saber mai. I son aquests estudis els que, un any més, han demostrat la nostra capacitat per esdevenir motor econòmic de l'Estat i referència internacional.

Observo amb satisfacció com, el 2013, aquesta Catalunya que en cas de convertir-se en Estat sobirà "s'ensorraria en la misèria" ha rebut 15,6 milions de turistes estrangers, un 8% més que l'any 2012. Però tant bona dada com la quantitativa és la qualitativa. Sabem, de fa temps, que l'aposta correcte no rau tant en augmentar el nombre de turistes que ens visiten, com en millorar la seva qualitat. En aquest sentit voldria destacar el fet que la despesa del turisme estranger ha superat els 14.000 milions d'euros, un 14,2% més que l'any anterior. Son bones dades per Catalunya i, es clar, son bones dades per Calella.

La feina dels nostres empresaris turístics, restauradors i comerciants ha rebut un aprovat alt. Així ho demostra un estudi realitzat pel "Laboratori del Turisme de la Diputació de Barcelona".

Aquell turisme que visitava Calella a la recerca de diversió "low cost" ha empres definitivament la retirada per donar pas al turisme de qualitat que tota destinació turística desitja.

És molta la informació que es desprèn d'aquest estudi. Permeteu-me que ho simplifiqui amb un parell de dades que m'han semblat especialment importants.

El col·lectiu de turistes que més visiten Calella és el d'edat compresa entre els 45 i els 54 anys, i el 42,4% es considera de classe mitja-alta.

A diferencia del que pugui semblar, els turistes que més visiten Calella son de nacionalitat espanyola, seguits de francesos, britànics i russos, tots ells en percentatges força similars, i la despesa mitjana per persona i dia que fan a Calella se situa en 219€. Una altra dada important i que ens reafirma el valor afegit que tenim amb el nostre centre comercial és la despesa que comporta per persona que la situa força incrementada respecte al conjunt de la marca Costa de Barcelona. Excel·lent notícia.

No voldria acabar aquest post sense donar-vos una dada més. Potser la més important. Una dada que s’escapa de la fredor de les xifres macroeconòmiques i que vull compartir amb vosaltres.

D’entre les diferents qüestions sobre les quals s’ha demanat als turistes que valorin amb una nota d'entre l'1 i el 10, la nota més alta, un 8,6, és per l'amabilitat de la gent del municipi.

Mai us podré expressar amb paraules l'orgull que per a mi representa ser l'alcaldessa d'una ciutat que ha sabut reinventar-se per mantenir el liderat en un sector extremadament competitiu com és el del turisme.


Seguirem treballant per seguir consolidant Calella com un referent de Ciutat integradora, amable i acollidora. Gràcies a tots els que feu que això sigui possible.