dilluns, 15 d’octubre de 2012

Setmana curta, intensa... i descafeinada

Deixem enrere una d’aquelles setmanes que en diem “curtes”, de només quatre dies laborables. I sort n’hem tingut. No em vull imaginar que més hauríem pogut veure si la setmana s’allarga uns dies més.

En quatre dies hem tingut temps per saber que Catalunya haurà de pagar 24M€ per retardar el pagament de les quotes a la seguretat social, mentre esperàvem els diners del Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA); aquells diners que demanem com un prèstec amb la quantitat immensa que donem i no tornen !!!. Hem sentit com l’incombustible ministre Wert, (la quota de la FAES al govern Rajoy) declarava obertament el seu desig d’utilitzar l’escola per espanyolitzar els nostres fills. I hem vist com la Delegación del Gobierno a Catalunya feia una nova demostració de com es poden alterar les xifres en funció dels interessos polítics, dies després que dos caces F18 anessin a buscar bolets per les valls del Pirineu. 

Tant temps com fa que vam girar full, i alguns s’entesten a seguir llegint la mateixa pagina... Alguns gaudeixen vivint estancats a l’Espanya de Berlanga mentre miren de reüll als qui escollim seguir construint l’Europa del segle XXI però, es clar, per construir, calen diners. 

Ja fa anys que una de les bromes de mal gust que els catalans hem de sentir pels passadissos del Congrés i del Senat es aquella que diu “com que aviat sereu independents, ja us ho arreglareu a la vostra manera”. Però veient els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) que ens presenta l’impertorbable Montoro, és fàcil pensar que la broma de mal gust s’ha convertit en broma enverinada.

Als pressupostos del 2012 la inversió territorialitzada a Catalunya va ser del 11,1%. Als comptes del 2013 la inversió se situa a l’11,9%, molt lluny del 18,7% previst a la disposició addicional tercera de l’Estatut. Però, és quan sortim de la fredor dels percentatges que ens adonem de la veritable gravetat de la situació:

Pressupost assignat a l’AVE a Galicia: 1.079,21M€
Pressupost Corredor del Mediterrani (tram català): 420M€
Rodalies de Catalunya: 19,6M€
N-II Girona: 10M€

Davant de xifres com aquestes, ni tant sols goso reclamar que es compleixi la ja mítica addicional tercera de l’Estatut, no fos cas que algú confongués l’exigència en el compliment d’una llei amb perseguir quimeres.

Espanyolització, tisores, avions militars.....Espanya, una grande y libre.

Quina setmaneta....