Aquest dilluns he tingut el goig de presidir un d’aquells actes que omplen de satisfacció a qualsevol alcalde. Es tracta de l’acte d’entrega dels distintius de “Destinació de Turisme Esportiu” (DTE) a catorze establiments hotelers de Calella.
La satisfacció de presidir un acte com aquest no es queda en el lliurament simbòlic d’unes plaques, sinó que va molt més enllà. Al far de Calella vaig poder compartir una estona molt agradable amb totes aquelles persones que, des de l’àmbit privat, entenen la necessitat de fer pinya amb les administracions per consolidar una destinació turística que ha demostrat la seva capacitat de reinventar-se després de 60 anys. Reinventar-se pot semblar una paraula gastada, però pren una vigència especial quan fem un cop d’ull a les nostres platges, als nostres carrers, als nostres hotels i als nostres restaurants. Que Calella esta guanyant la batalla pel turisme de qualitat ja és un fet innegable.
Els empresaris turístics i els restauradors de Calella han sabut resistir a la temptació de deixar-se seduir per una oferta “low cost” per atraure més turistes, arriscant fins al límit per poder oferir un producte de qualitat.
L’any passat Catalunya va rebre un 10% més de turistes estrangers que van reportar un 14% més d’ingressos. Aquest mateix dimarts hem sabut que el juny passat els visitants estrangers arribats a Catalunya han sumat 1.137 milions, un 4,52% més que el juny del 2012. Aquests turistes han contractat 4.457 milions de nits en hotels, cosa que ha suposat registrar la millor mes de juny de la sèrie i un creixement del nombre de pernoctacions del 6,72% en relació amb el juny de l'any passat.
Una dada més pel que fa a Calella, al llarg de l’any 2012 la nostra ciutat va tenir 1.800.000 pernoctacions, aquesta xifra dona la magnitud de la importància del nostre destí i de la nostra marca.
Catalunya està creixent en inversions quan les economies de l’arc mediterrani del sud d’Europa trontollen. Això és el que tenim, agradi o no a aquells que pensen que “no ens mereixem res” expressant-se a cop te Twitter com a reacció inconscient a una xiulada sobre la que son incapaços de preguntar-se “per què?” Això és el que ens mereixem, perquè per això hem treballat.
No entraré en la debilitat de la marca Espanya però si que vull fer menció, de la nostra marca Catalunya, encapçalada per la nostra capital, Barcelona, reconeguda a tot el món. Avui, el 60% de les exportacions catalanes marxen a Europa i al món, mentre el 40% es queda al mercat espanyol. Venen més turistes i ens deixen més diners. I tot això ho hem aconseguit donant suport a empresaris i emprenedors mitjançant les 34 oficines per a la promoció de negocis i les 11 oficines de promoció turística escampades pel món que han convertit Catalunya en una de les regions d’Europa amb més capacitat d’atraure inversions i en una potencia turística de primer ordre. No son estructures diplomàtiques, tot i que no renunciem a que ho puguin ser. Son oficines a través de les quals Catalunya es dona a conèixer al món en primera persona, sense intermediaris. Son aquella xarxa d’oficines que alguns volen que tanquem. Son les oficines que venen la nostre marca, la que ven, la que si aporta un valor afegit; Catalunya.
La satisfacció de presidir un acte com aquest no es queda en el lliurament simbòlic d’unes plaques, sinó que va molt més enllà. Al far de Calella vaig poder compartir una estona molt agradable amb totes aquelles persones que, des de l’àmbit privat, entenen la necessitat de fer pinya amb les administracions per consolidar una destinació turística que ha demostrat la seva capacitat de reinventar-se després de 60 anys. Reinventar-se pot semblar una paraula gastada, però pren una vigència especial quan fem un cop d’ull a les nostres platges, als nostres carrers, als nostres hotels i als nostres restaurants. Que Calella esta guanyant la batalla pel turisme de qualitat ja és un fet innegable.
Els empresaris turístics i els restauradors de Calella han sabut resistir a la temptació de deixar-se seduir per una oferta “low cost” per atraure més turistes, arriscant fins al límit per poder oferir un producte de qualitat.
L’any passat Catalunya va rebre un 10% més de turistes estrangers que van reportar un 14% més d’ingressos. Aquest mateix dimarts hem sabut que el juny passat els visitants estrangers arribats a Catalunya han sumat 1.137 milions, un 4,52% més que el juny del 2012. Aquests turistes han contractat 4.457 milions de nits en hotels, cosa que ha suposat registrar la millor mes de juny de la sèrie i un creixement del nombre de pernoctacions del 6,72% en relació amb el juny de l'any passat.
Una dada més pel que fa a Calella, al llarg de l’any 2012 la nostra ciutat va tenir 1.800.000 pernoctacions, aquesta xifra dona la magnitud de la importància del nostre destí i de la nostra marca.
Catalunya està creixent en inversions quan les economies de l’arc mediterrani del sud d’Europa trontollen. Això és el que tenim, agradi o no a aquells que pensen que “no ens mereixem res” expressant-se a cop te Twitter com a reacció inconscient a una xiulada sobre la que son incapaços de preguntar-se “per què?” Això és el que ens mereixem, perquè per això hem treballat.
No entraré en la debilitat de la marca Espanya però si que vull fer menció, de la nostra marca Catalunya, encapçalada per la nostra capital, Barcelona, reconeguda a tot el món. Avui, el 60% de les exportacions catalanes marxen a Europa i al món, mentre el 40% es queda al mercat espanyol. Venen més turistes i ens deixen més diners. I tot això ho hem aconseguit donant suport a empresaris i emprenedors mitjançant les 34 oficines per a la promoció de negocis i les 11 oficines de promoció turística escampades pel món que han convertit Catalunya en una de les regions d’Europa amb més capacitat d’atraure inversions i en una potencia turística de primer ordre. No son estructures diplomàtiques, tot i que no renunciem a que ho puguin ser. Son oficines a través de les quals Catalunya es dona a conèixer al món en primera persona, sense intermediaris. Son aquella xarxa d’oficines que alguns volen que tanquem. Son les oficines que venen la nostre marca, la que ven, la que si aporta un valor afegit; Catalunya.