Aquest equip de la televisió Brabant 10 ha gravat a la ciutat un programa anomenat De Bustemming. Es tracta d’un reality show de gran audiència que segueix a un família per un viatge a Europa. No es tracta de un viatge qualsevol perquè, segons informen des del programa, es recorren el lloc “més bells” del continent. Així doncs, Calella està entre aquest indrets més atractius d’Europa.
Aquesta afirmació pot generar sentiments diferents. Sorprendrà a uns, omplirà de cofoisme a d’altres, però el que ens exigeix és una reflexió sobre Calella com a ciutat i com destinació turística. Cal aturar-nos un moments per a veure “què tenim” i el seu valor cobejable pels milers de persones que ens visiten cada any. Els nostres valors i els nostres atractius a força de viure’ls cada dia queden desdibuixats i, sovint, els hi restem valor mentre que desperten admiració fora de casa. Tenim una platja magnífica, de quina gaudim cada dia, una oferta hotelera de primera qualitat,uns restaurant magnífics, un centre comercial molt potent, una vida cultural atractiva però el millor de tot és el nostre estil de vida.
I aquest és el valor que hem de posar per davant. Altres podran tenir edificis més emblemàtics, els de més enllà un parc temàtic però difícilment es podrà repetir la manera de viure la vida que tenen els calellencs. Cal que compartim el nostre estil de vida amb el visitants, que els integrem encara que siguin per un pocs dies o poques hores. Podem oferir una experiència única, irrepetible. L’atracció de l’estil de vida porta turistes i també porta emprenedors i inversors que es volen establir en un indret tan singular. L’estil de vida és l’imant que farà que el turisme de proximitat flueixi al llarg de l’any a la recerca de l’ànima calellenca.
Que què tenim? Una ciutat cobejada a Europa i l’obligació de donar conèixer a allà a on escaigui, l’autèntic estil de vida calellenc. Tot un privilegi.