diumenge, 19 d’abril del 2015

Calella al mapa de les oportunitats



És possible que m’hàgiu sentit dir –més d’una vegada- que “el nostre món és el món”. No voldria que interpretéssiu aquesta expressió com una simple frase feta, sinó com una reflexió per constatar que hem situat Calella al mapa de les oportunitats.

Per l’equip de govern que he tingut la fortuna de poder liderar durant aquests darrers quatre anys, les oportunitats socials, culturals i econòmiques han estat una autentica obsessió alhora de treballar.

Hem treballat per posar els fonaments d’una estratègia que ens permeti estar preparats per optar a les millors oportunitats per Calella dotant la ciutat dels millors equipaments socio-culturals-esportius; la instal·lació de gespa artificial al renovat camp de mar, la remodelació de la Sala Mozart, l’Escola Oficial d'Idiomes, la futura Escola Salicrú, la nova Zona Nàutica...

Aquesta obsessió per situar Calella al mapa de les oportunitats ens ha permès assolir fites com la de portar a la ciutat la “Volta Ciclista a Catalunya”, seguida per 120 mitjans de comunicació de 163 països que han permès que Calella entri a 540 milions de llars de tot el món en 27 idiomes diferents. Una obsessió que ha fet possible consolidar la nostra ciutat com a referent al mapa internacional del triatló d’elit, incorporant-la al circuit del prestigiós “Ironman”, que ens ha portat 2.700 triatletes provinents de 25 països diferents i, generalment, d’un poder adquisitiu alt. Un actiu imprescindible per reforçar el nostre posicionament en l’àmbit del “Turisme Esportiu”.

Hem creat 250noves places d’aparcament que han facilitat un millor accés al centre comercial i hem transformat l’històric edifici del Mercat Municipal per donar-li un nou impuls, aprofitant aquesta reforma per crear l’”Espai Mercat”, un punt que esdevindrà referent a l’hora d’acollir actes i esdeveniments a tocar del casc urbà.

La feina feta pel meu equip, ha permès recuperar esdeveniments com l’”Screamin Festival” -que havia deixat de celebrar-se a Calella-, i impulsar el “Festival Internacional de Cant Coral; Canta al Mar”, “Calella està de Moda”, la fira “Exponuvis”, “Moments de Flors”...

Hem treballat colze a colze amb el potent teixit associatiu calellenc per convertir-nos en “Ciutat Gegantera 2013” i, aquest any, som “Capital de la Sardana”.

Hem fet difusió de la marca comercial de Calella, “La millor botiga del Maresme”, a diferents mitjans de comunicació i hem reforçat i millorat la coordinació en els àmbits de la protecció i la seguretat ciutadana.

Aquesta és la Calella amb la que somiava el meu equip quan vaig accedir a l’alcaldia, i aquesta és la Calella que volem seguir fent créixer per dotar-la d’una posició de prestigi al mapa de les oportunitats d’aquest món, que és el nostre món.

Volem seguir “Treballant per a tothom”, i amb tothom.